Deathwish: 6.fejezet: KACSA


"A kacsák csendben rakják le a tojásaikat, a tyúkok kotkodácsolnak, mint az eszeveszett. És mi a következmény? Az egész világ tyúktojást eszik." - Henry Ford


Nagyjából fél óra kocsikázás után érkeztünk meg a város szélén, egy park mellett lévő épülethez. Egyszerű kis ház volt, ahol magánnyomozók, utazási ügynökök 3s egyéb szolgáltatást kínáló egyének találhatóak.
Kiszálltunk a kocsiból és az épület felé sétáltunk. Az épületen belül egy ajtóhoz cammogtunk, ott Summers megállt. .Az ajtóra a következő felirat volt írva:
HOWARD KACSA
nyomozás, bolti árusítás, és éppen ami többet fizet
A név kicsit meglepett. Ki dolgozna ilyen nyomozói álnéven.
Nem is sejtettem, hogy ez nem álnév.
Kábel bekopogott az ajtón, majd egy belülről érkező "Tessék!" kiáltásra beléptünk.
És bent olyan fogadott amit nem nagyon vártam.
Az íróasztal mögött ott ült egy kacsa. Igen, egy kacsa, ha a címből és az ajtófeliratból még nem jöttetek rá, ebben a történetben beszélgetek egy kacsával.
-Ó, Summers, csak te? Azt hittem valami jól fizető, hétköznapi kuncsaft jön. Na ki vele, mit szeretnél?
-Tudod te azt nagyon jól Howard. Amiben tegnap megegyeztünk: a hűtésszabályozót.
-Ó persze, ki is ment a fejemből. Talán azért mert még nem érkezett meg. Majd gyertek vissza holn...
A mondat végén Kábel felkapta kacsa barátunkat.
-Holnap már talán túl késő lesz Howard. Még ma kell nekünk!
-Jólvan, jólvan, meglátom mit tehetek. Csak tegyél le végre.
Kábel ezt meg is tette, nem sokkal Flo mellett, aki gyerekes lelkesedéssel ölelte magához.
-Jaj de aranyos kacsa vagy te! -azzal még erősebben szorította.
-Nade hölgyem, nincs szükségem ekkora szeretetrohamra. - mondta a kacsa, miközben még szorosabb lett az ölelés, Howard feje pedig Flo melléhez nyomódott. - Visszavontam, csinálja csak.
Nagyszerű. Nem elég hogy egy beszélő kacsa, de még perverz is. ~És azt mióta számítjuk mi problémának?~ Mondtam egy szóval is hogy én ezt problémának tekintem? Ha pl. megsütjük abban semmi problémát nem jelent ha perverz.
A nagy ölelkezésnek én vetettem véget, amikoris kitéptem a kacsát Flo kezei közül.
-Na jó Dagobert bá, ideje megmondanod hol van a hűtésszabályzó, vagy pörköltet készítek belőled.
-Micsoda modor ez. - válaszolt a kacsa. - És ne nevezz Dagobertnek, utálom azokat az idiótákat.
-Engedje el, Doktor. - szólt rám az őszhajú munkatársam. - Lehet hogy Howard néha sajátos stílusú, de mindig jó segítséget nyújt.
Summers dumája valahogy meggyőzött, és a földre raktam a kacsát. Az az asztalához ment, megnyomott egy gombot rajta, és az egyik falon egy képernyő kúszott elő a falból.
-Akkor most kapcsolatba lépek a beszerzőkkel, és máris megtudakoljuk hol vannak már. -majd a monitornál babrálni kezdett valamit.
Hamarosan a monitor megváltozott. Létrejött a kapcsolat és a kijelzőn megjelent... egy fa! Egy űrhajóban utazó, búval baszott fa! ~Az nem egy fa, hanem egy ent.~ Ja persze, mert "az entek világűrbe mentek".
A fa egyébként elég magas volt, nagyjából Hulk méretű. Egy székben ült, a körülötte lévő dolgok alapján a pilóta résznél, és ő vezethette a gépet.
-Én vagyok Groot! - mondta a fa, köszönve ezzel nekünk.
-Szeva Groot. - köszönt neki Howard. - Valaki más nincs ott.. Quil vagy Mordály esetleg...
-Én vagyok Groot. - mondta újra Groot.
-Izé... Csak nekem van déjá vu-m, vagy ezt tényleg mondta már? - szólalt meg Wade, aki eddig tőle szokatlanil kussban volt.
-Nem, nem csak maga hallotta. Sajnos Grootnak kicsi a szókincse: kimerül ebben a 3 szóban. De a jelentése rengetrg lehet a kiejtéstől függően. Most pl. azt jelenti "Mordály mindjárt itt van, csak gyorsan megmosdik." Mondjuk szerintem több kéne neki egy kis mosdásnál.
-Hallottam ám! - hangzott fel a monitorból a hang valahonnan. - Már kész vagyok. Quell-nek és Gamorának más dolga akadt, Drax pedig komoly vitákat folytat egy korsó ital mellett. Így csak mi jöttünkel. - majd belépett a képernyőbe és megtudtuk ki a másik.
Egy m-m-m-m-mosómedve! ~Szirmai után szabadon.~
- Az ott egy mosómedve?! Na jó, tisztázzuk a mai napot. Az exbarátnőm megbíz hogy kapjak el egy tüzes csajt, majd a poroltós munkatársammal elindulunk, utána egy időutazó félterminátor és egy vörös bohóc a segítségem kéri, most meg egy kacsával beszélek, aki segitseget kér egy fától és egy mosómedvétől. Jesszus, valaki már megint drogot csempészett a pizzámba?
-Ez neked különös? Nekem minden második pénteken ez történik. - jegyzi meg Wade. - Csak én még egy unikornist is meglovaglok közben.

-Na jó, abbahagyná a rasdzizmust egy pillanatra? - szól felém kacsa. - Hol tartotok, Mordály?
- Már beléptünk a Föld légkörébe, hamarosan pedih ottleszünk az épületnél. Nagyjából... - és ekkor csörömpölés hallatszott kint, majd az ablakon át láttuk ahogy egy űrhajó leszáll... és beleszáll az irodába, ezzel az ablak felöli falon "pindurka" lyukat okozva.
Mindannyian hátrazuhantunk az űrhajó becsapodásakor - kivéve Kábelt, ő ugyanolyan pózban állt.
-Az az érzésem hogy nem a fára kellett volna hagyni ennek a vezetését. - jelentem ki.
-Egyetértek a takonyruhással. Úgyhogy bocs, öreghaver, de többé nem vezethetsz. - hallatszott az űrhajóból.
Ekkor kinyílt az űrhajó, és kiszállt belőlr a korábban a képernyőn látott két űrizéke.
-A károkat nyugodtan vonjátok le a fizettségemből. Te pedig még kapsz ezért otthon. - szólalt meg újra mosómaci, majd elővette a hűtésszabályzót és Kábelnek dobta. Kábrl ezután gyorsan kifizette Howardot, és már indultunk is vissza.


***


-Hogy érzi magát? - kérdezte Summers, miközben a felszerelésem pakoltam.
-Jól. Készen állok rá mint Ripley a xenomorphgyilkolásra...de szigorúan a 2.részbeli, mert se meghallni se klónozódni nincs kedvem.
-Mondja, maga miért szokott ennyire komolytalan lenni néha?
-Mert segít elviselni az életet. Ha folyton vérkomoly lennék már rég bekattantam volna, és pszihopata mód kapnék el embereket, darabolnám fel őket és dobnám őket zsákokban a golf áramlatnál a tengerbe. ~Vagy valami kevésbé copy-s módon.~
-Aha, értem. - mondta kissé megfáradtan Kábel. Már régen nem alhatott. - 20 perc múlva indítás. - azzal elment.
Az utazás előtt mindent elrendeztem, köztük Lihoval a teendőit. Már indultam volna korábban is, amikor hirtelen egy fényes, forgó körszerű valami jelent meg. Egyre nagyobb lett, a végére ember méretű, és hatalmas szelet csapott maga körül.
És végül egy emberi alak jelent meg. Ősz hajjal, majdnem olyan volt mint Kábelé, csal hosszabb. Zöld ruhát viselt, amint valami szám is volt...talán 5, de nem vagyok benne biztos. Hirtelen megszólalt visszhangzó hangon:
-Viktor...Ne bízz Starkban... Nem szabad... A káoszba vezet mindannyiunkat... Viktor... Mi... Rossz univerzumba jöttem? - megszemléli a ruhámat, alaposan. - Basszus, rossz univerzum. Elcsesztétek az univerzumot. Mindegy.. Felejtsd el smit mondram. - és amilyen hirrelen jött olyan hirtelen tűnt el a valami.
Nem teljesen értettem mi volt ez, de azt mondta a srác hogy "rossz univerzum", szóval majd máshol törődnek vele. ~Majd a 212-es univerzumban foglalkozik az író vele.~
20 perc múltán lent voltam és a gép előtt álltam. Kábel egy szerkezetet erősített a ruhámra.
-Ha megtalálta az energiacellát ezzel majd vissza tudja hozni, és el tud menni a következő univerzumba. Nem tudom még pontosan mennyi kell, de 7 biztosan. Ha esetleg az egyik tűz harcosa követni tudja...gondolom meg tudja védeni magát.
-Azt hiszem igen.
-Rendben, akkor kezdjük. Sok sikert
Flo-tól még elköszöntem gyorsban~ Wade-er meg lleszartuk~, majd Kábel beizzitotta a masinát. Egy furcsa energiatér kezdett körülöttem rezegni, majd következő pillanatban minden eltünt. Reméltem, hogy a ruháim és a felszerelésem nem tűnik el, mint a Terminátorban.
És hogy melyik világ az első uticél? Kiderül legközelebb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése