Írók kérdőíve

Yep, egy blogon találtam egy íróknak szóló kérdőívet, és gondoltam: megpróbálom kitölteni. Úgyse próbáltam még ezt, szóval vágjunk bele.


1. Milyen műfajban szoktál írni (novella, vers, regény, blog stb.)?
Hát, általában regény-szerűségeket szoktam írni, az megy nekem most a legkönnyebben (bár eddig csak a Deathwish közelíti meg azt a hosszt). De élménybeszámolókat is szeretek írni filmekről (könyvekről is próbálok, az egyenlőre nem nagyon megy), mert szeretek filmekről beszélni, és hátha valakit érdekel. Emellett írtam már novellát és anno általános iskolában még verset is.

2. Milyen zsánerben és témákban szoktál írni?
Alapvetően fanfiction - a blogon is nagyrészt ilyenek vannak, és a tervben lévő műveim közt is nagy többségben ezek vannak -, azon belül a humoros történeteket preferálom (hogy ezek végül mennyire lesznek azok az már más kérdés), alapvetően a kettő kombinációját szeretem (mint pl. a Deathwish). De tervben van többféle stílusban is történet (pl. disztópikus, sci-fi és krimi)

3. Mióta írsz?
Fhú, azt meg nem mondom. Már általános iskolában is szerettem történeteket kitalálni (akár fogalmazásba, akár csak magamnak, anno indigópapírral elkezdtünk nővéremmel pl. egy Spongyabobos képregényt), első "komolyabb" művem pedig egy Garfieldes western, aminek az első 3 fejezete (meg a 4.fejezet eleje) készült el, és ma visszaolvasva elég sokat tudok röhögni rajta. Azon kívül írtam egy Sherlock Holmes-utánzat szerűséget még egy neveldés blogra (lementettem utána, de az se sokkal jobb), meg volt anno egy krimi kezdetleges szöveg, ami már nincs meg.

4. Van már kiadott/megjelent műved?
Nem, bár van olyan, amit annak szeretnék, de jelenleg még nem fűzök hozzá sok reményt.

5. Melyik volt a legelső írásod?
A legelső komolyabb a Garfieldes (ahogy fent is mondtam), a legelső nyilvánosságra hozott a HYDRA krónikák - Taktikai Erő prológusa volt tavaly, amit azóta már átírtam, mert mai szemmel nem igazán jött be.

6. Miért írsz?
Mert szeretek írni. Ilyen egyszerű.

7. Hogy találsz időt az írásra?
Néha elég nehezen, legtöbbször inkább csak ötletelgetek, a rendes írás elkezdéséhez nagy lendületet kell általában vennem magamon.

8. Mikor és hol szeretsz a legjobban írni?
Bármikor a szobámban; a gépen vagy a vázlatfüzetemben.

9. Mit szoktál enni vagy inni írás közben?
Írás közben nem igazán eszek, kivéve pl. ha reggel kezdek neki, és még nem reggeliztem.

10. Van íráshoz használt dallistád?
Nem, nem szoktam zenét hallgatni írás közben. Legtöbbeknek a zene segít benne, de nekem csak elvonja a figyelmemet.

11. Mit gondol(nak) a családod/barátaid/szeretted arról, hogy írsz?
Örülnek, hogy csinálok ilyet is, de nincs igazán nagy dobra verve.

12. Az alkotás melyik részét szereted a legjobban?
Az ötletelést, mert az megy a legjobban és mert szeretem apránként kidolgozni a történet világát.

13. Az alkotás melyik része jelenti a legnagyobb kihívást?
A történet megírása. Néha eléggé elakadgatok itt és ezért késik sokszor a történet, de általában végül csak sikerül.

14. Milyen eszközökkel és mire szoktál írni?
Gépen Word és a Blogger (Wattpad adott pár negatív tapasztalatot), de van egy asszociáció füzetem is, ahova általában részleteket írok a történetekhez.

15. Hogyan lépsz túl az írói válságon?
Elfoglalom magam mással, az ötlet egyszer úgyis letámad.

16. Hogyan motiválod magad az írásra?
Nem igazán kell motiváció, nálam hangulat kérdése az egész: ha van kedvem írni írok, ha nincs akkor inkább próbálom nem erőltetni.
17. Kik azok a szerzők, akik inspirálnak téged íróként?
Rejtő Jenő. Még alsós koromban olvasott fel az ofő a Piszkos Fred, a kapitányból, és egyből megszerettem az írót. A humora zseniális, a Piszkor Fred mai napig a kedvenc könyvem, amit akárhányszor újra bírok olvasni, de tudott ám Rejtő jó komoly történeteket is írni (lásd a westernjeit). Talán még az Arthur Conan Doyle féle Sherlock-történetek inspiráltak igazán.

18. Melyik könyvek inspirálnak téged legjobban íróként?
Könyvet nem tudnék mondani, hozzám inkább más médiumokból jön az inspiráció. A Deathwishhez pl. egyértelműen a Deadpool megnézése után jött az ötlet, a HYDRA krónikák és más tervezett fanfictionök pedig a Marvel- és DC-filmeknek köszönhetően jönnek létre.


19. Mi a legjobb írói tanács, amit valaha kaptál?
Mielőtt belekezdesz a történetbe legyen egy vázlatod valahol arról, hogy hogyan épül fel az egész.


A kérdőívet itt találtam, de innen származik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése