Könyves, filmes kérdőív

Már dolgozom a Deathwish folytatásán (már megvan nagyjából a két harmada), de sajnos csúszni fog, így hogy azért legyen valami tartalom kipróbáltam egy másik kérdőívet is az előző után.


1. Egy könyv,  ami már az elején teljesen magával ragadott.
"– Uram! A késemért jöttem!
– Hol hagyta?
– Valami matrózban.
– Milyen kés volt?
– Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta?
– Várjunk... Csak lassan, kérem... Milyen volt a nyele?
– Kagyló.
– Hány részből?
– Egy darabból készült.
– Akkor nincs baj. Megvan a kés!
– Hol?
– A hátamban."
Ez a pár sor elég volt már ahhoz, hogy Rejtő Jenő Piszkos Fred, a kapitányját megszeressem.

2. Egy film, amin meghatódtál, esetleg sírtál is.
Ezt csak így itt hagyom.

(Egyébként akadt több ilyen jelenet is filmekben, pl. Groot halála - amit valamiért harmadszori megnézésre sikerült megkönnyeznem.)


3. Egy könyv, ami nagyon jól fel van építve. (A világa, története, szereplői)
Hmm... talán a Stephen King-féle A setét torony. A világa nagyon ötletes (posztapokaliptikus fantasy-western), csak egyenlőre keveset láttam belőle (még csak az első 2 kötetet olvastam).
Még esetleg ide sorolnám a Harry Potter-sorozatot, amibe nemrég kezdtem bele, de A bölcsek köve könyv már jobban tetszik mint a film (és ezt eddig könyv nálam nem igazán érte el).

4. Egy film, aminek a látványvilága teljesen elvarázsolt.

Ide kapásból a Disneytől a Tron filmeket mondom. Az elsőnek picit ugyan gagyin hat ma már a kinézete, de a korában formabontó volt, és számomra megálja a helyét, de a Tron: Örökség a legjobb látványfilm amit eddig láttam. A Transformers semmi ehhez a világhoz képest, nagyon látszik hogy csak a látványon több mint egy évig dolgozta - sajnos a forgatókönyvön már egy picit kevesebbet.

5. Egy könyv, ami a műfajának egy mintapéldánya.
Hm... Piszkos Fred, a kapitány a humoros könyvek közt, Z világháború a zombis könyvek közt, The Strain - A kór trilógia a vámpíros könyvek közt, Sherlock Holmes-könyvet a krimik közt... Most csak ennyi jutott eszembe.

6. Egy film, ami a műfajában kiemelkedő.
Minden műfajhoz tudnék ilyet mondani (szuperhősös - Deadpool-Logan, akciófilm - Die Hard 1-4), és az picit hosszú lenne, szóval hagyjuk.

7. Egy könyv, aminek a borítója elkápráztatott.
Ezen nagyon sokat gondolkoztam... de nem jut eszembe ilyen. Sok borító volt már, ami nagyon tetszett (sok olyan is, ami nagyon nem), de igazán kiemelkedő nincs köztük.

8. Egy film, ami teljesen magával ragadt, esetleg az egyik kedvenc lett.

Deadpool.
Alapvetően az egész karaktert imádom, ahogy mindenből viccet csinál és ahogy szétzúzza a negyedik falat. A filmet már a kiszivárgott tesztvideó óta vártam, és az egyik legjobb mozis élményem fúződik hozzá, mert bár betegen mentem el rá a film után sokkal jobban éreztem magam, és ha csak fél napra is, de minden bajról megfeledkeztem, és mocskosul boldoggá tett a film.

9. Egy könyv, vagy könyvsorozat, amiben csalódtál.
Thomas Harris - A vörös sárkány (Hannibál könyv, ahol 3 helyen szerepel összesen a címszereplő, de a könyv egésze se ragadott be annyira)
Dmitry Glukhovsky - Futu.re (túl hosszú volt és a visszataszítóságot olyan szinten mutatja be, ami engem már zavart) és Metro 2034 (tudod Dmitry, ha visszahozol egy karaktert akit az előző részben halottnak hittünk, azt jó lenne megmagyarázni)
Andrej Gyjakov - A fény felé (a legjobb Metro-univerzumos könyvnek mondják, ami szerintem elég erős túlzás)
De ezeket se tartom annyira rossznak.


10. Egy könyvadaptáció amiben csalódtál.
Őszintén bevallom: nem sok könyvadaptációt láttam (vagy csak nem jut eszembe), így most hirtelen csalódást se tudnék mondani. De alapvetően kevés olyan film is van, amiben nagyon csalódtam (összesen kb. 4-5 jut az eszembe).

11. Egy film ami teljesen meglepett.
A kém. Az első előzetesét a Mortdecai alatt láttam - ami szintén teljesen meglepett, csak negatív értelemben -, és a hátam közepére se kívántam az egészet, szívem szerint kimentem volna a moziteremből csak emiatt (ami azóta csak egyszer fordult elő, köszöhetően Mr. Lato-nak). Valószínűleg csak nagyon sokára láttam volna a filmet, ha nincs a Filmbarátok podcast, ahol Blacksheep meglepően pozitív kritikája rávett arra, hogy megnézzem a filmet moziünnepen. És pozitívan hatott: Melissa McCurthy nem volt idegesítő, sőt, szerethető karakter volt, Jason Statham pedig Chuch Norris-i magasságokba emelkedett. Nem hiszem hogy a közeljövőben újranézem, de egyszeri nézésre tökéletesen alkalmas.

A kérdőív innen van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése