Batmavengers - Az Igazság Ligája élménybeszomoló

Ismét egy megkésett élménybeszámoló érkezik, ezúttal viszont leginkább önön hibán kívül eső okok miatt, ugyanis laptopom Wi-Fi kártyája hirtelen úgy döntött, hogy nem akar működni, az UTP kábeles közvetlen netkapcsolat sem megoldható jelenleg, úgyhogy momentán nem igazán tudok netezni. Ez elég sok tervet keresztbe vetett - köztük egy decemberre tervezett, karácsonyi Deathwish történetet is, aminek minden nap jött volna új része -, de ezt az élménybeszámolót mégis sikerült most segítséggel felraknom.


Az Igazság Ligája
(Justice League)

Rendező(k): A Warner fejesei Josh Whedon Zack Snyder
Író(k): Chris Terrio, Josh Whedon

Főbb szereplők: Ben Affleck, Gal Gadot, Jason Momoa, Ezra Miller, Ray Fisher, Henry Cavill, Amy Adams, Ciarán Hinds, J.K. Simmons
Eredeti megjelenés: 2017. november 16.
Magyar bemutató: 2017. november 17.




A következő cikk helyenként (igazából csak két helyen) spoilereket tartalmazhat, ezeket feketével kihúzom, és a részlet kijelölésével olvasható el: mint pl. ez a rész.


Novemberben bemutatkozott a DC hőseinek egyesült csapata, Az Igazság Ligája. A BvS és az Öngyilkos Osztag után sokan félve várták Zack Snyder új filmjét, majd a Wonder Woman után enyhült ez a félelem. Aztán Snyder egy családi tragédia miatt otthagyta a produkciót, az utómunkálatok idejére helyét pedig az a Joss Whedon vette át, aki már nagy sikerre vitte a Marvel hőseinek egyesülését, zeneszerzőnek pedig Junkie XL helyére Danny Elfman, a Tim Burton-féle Batman és a Sam Raimi-féle Pókember zeneszerzője (meg a Bosszúállók: Ultron korába is besegített valamennyit) került. Aztán jöttek a rossz hírek: a hosszú és rengeteg pénzbe kerülő újraforgatás, a nézhetetlennek tartott eredeti verzió, a tesztvetítésekről kiszivárgott "okés" megjegyzések, a rengeteg kivágott jelenet és végül az embargó, mely szerint nem kerülhet ki kritika a filmről annak hivatalos megjelenéséig. Majd megérkezett a film, ami ismét megosztototta a többséget.


A történet szerint Steppenwolf és paradémon serege a Földre érkezik, hogy összegyűjtsék a tőle nagyon régen elszedett anyadobozokat, és hogy utána elfoglalhassa ezt a világot (mert Darkseid nem ért rá, biztos épp pókerezett Thanosszal). Ezt persze Batman nem hagyja, így összegyűjt egy csapatot - melynek tagjai Wonder Woman, Flash, Aquaman és Cyborg -, hogy együtt állítsák meg a gonosz űrnagybácsit. Aztán visszatér Superman is, hogy ő se maradjon ki a bunyóból.


A negatív kritikák halmaza ellenére (bár ha jól láttam jobb értékeléseket kapott, mint a BvS) én azért kíváncsi voltam a filmre, hiszen Az acélember és a Wonder Woman tetszettek, a Batman v Superman-t se tartottam nagyon rossznak (de azért annyira jónak sem) és még az Öngyilkos Osztag is súrolta nálam a nézhetőség határát. Tehát a DC-s filmuniverzum egyik része se tudott teljes utálatot kiváltani belőle... és ennek a filmnek se sikerült. Sőt, kövezzetek meg, de nekem ez tetszett.


Nem állítom hogy tökéletes, továbbra is jelen vannak az előző filmek hibái (a néha elég gyenge vágás és a néha túlzásba vitt akció), viszont én jól elszórakoztam rajta. A történet elment, a csapat összehozása elfogadható volt, nem volt nagyon nagy problémám vele. (Bár nekem picit inkább érződött Whedon filmnek az egész, néha Bosszúállók-feelingje volt.)


Az akció... néha ismét túlzásba vitték (főleg a végénél), a Batmanes nyitójelenet se jött be nekem, de amúgy a legtöbbször ez is rendben volt (főleg a Wonder Woman vs. terroristák összecsapásnál).


A zene... én mocskosul örültem annak, hogy a szerintem nem igazán tehetséges Junkie XL-t lecseréltél Danny Elfmanre, és egyáltalán nem bántam meg, mert ez a fickó egy zseni. Remekül adta hozzá a filmhez az 1989-es Batmanhez készített főtémáját és az eredeti, John Williams-féle Superman témát is, remek munkát végzett.


És akkor a szereplők:


Én még mindig imádom a Ben Affleck-féle, kiöregedő félben lévő Batman-t. Affleck remekül hozza a denevér karakterét (az se zavaró, hogy itt többet poénkodik), és azért érződött, hogy már 20 éve űzi ezt a szakmát, és nem bírja ezt olyan szinten, mint régen. Hasonlóan jól hozta most is Jeremy Irons Alfred karakterét, elég sok poén köszönhető neki is.


Gal Gadot Wonder Womanjébe szerintem most szerettem bele. A karakter most is kiemelkedő,  az akciójelenetei továbbra is állati jók, és a Bruce-szal való csipkelődéseiket is élveztem (bár a vezetői készségbeli dillemáját picit jobban kidolgozhatták volna).


Aztán ott van Ezra Miller Flash-je... én nem láttam a sorozatból egy részt se (igazából belekezdeni is nagyrészt csak A zöld íjászos crossoverek miatt kezdenék bele) így nincs összehasonlítási alapom, de ezt a Flash-t imádtam. Kisfiús lelkesedéssel van az egész csapatban harcolás iránt, nagyon sokszor meglepődik, érezhetően még csak tanulja az ereje használatát.


Jason Momoa Aquaman-je elfogadható volt, Ray Fisher Cyborgja pedig jobban nézett ki, mint az előzetesekben, bár talán az ő karaktereik nekem annyira nem jöttek be.


A nagy kérdés persze az volt, hogy hogy hozzák vissza Superman-t (és hogy el tudják-e rendesen távolítani CGI-jal Henry Cavill bajszát), és szerintem ezt is jól oldották meg (bár ezzel a BvS utolsó jelenetét feleslegessé tették). Főleg tetszett az, hogy a visszatérése után meg van zavarodva, és rátámad a többiekre - persze az ő legnagyobb gyengepontja nem a kriptonit, hanem Lois Lane, aki felbukkanásával ismét elkezd normálissá válni - de még ezt is elfogadom. És a bajsza is elég elfogadható lett (bár lehet csak azért, mert nem figyeltem eléggé).


A főgonosz... Steppenwolf  (a Trónok harcés Ciarán Hinds által "eljátszva") pont annyira papírmasé gonosz, mint azt vártam. Nagyon sablonos, még ez az előre beharangozott "Darkseidtől-függetleníteni-akarja-magát" dolgot sem éreztem - persze egy ilyen karaktertől nem is kellett eszméletlen kidolgozottságot várni. Rémisztőnek nem volt annyira rémisztő, de az ő akciójelenetei se voltak rosszak.


Ezúttal Marvel-módra két stáblistás jelenet is dukált, ám fordítva csinálták, mint a Disney-nél: a Warner a stáblista közepére rakta be a "poénos-de-feleslegesen-a-székben-tartó" jelenetet - vagyis Superman és Flash gyorsasági versenyének megbeszélését - és a végére hagyta a nagyobbat ütőt - a filmből kivágott Lex Luthor a jachtján Deathstroke-kal úgy dönt, csinálják meg A Végzet Légióját, mintha nem lenne így is elég film betervezve.

Összességében: nekem minden hibája ellenére bejött ez a film. Nem igazán merem ajánlani (max. a nagyon nagy DC fanoknak), mert vélhetően sokaknak nem fog bejönni, de talán egy próbát megér.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése