MINDBLOWING, LEVEL: INFINITE - Bosszúállók: Végtelen háború élménybeszámoló

Bosszúállók: Végtelen háború
(Avengers: Infinity War)

Rendező(k): Joe Russo, Anthony Russo
Író(k): Christopher Markus, Stephen McFeely

Főbb szereplők: Chris Evans, Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Scarlett Johanson, Josh Brolin, Chris Pratt, Zoe Saldana, Peter Dinklage, Tom Holland... Na jó, lemenne a nap mire minden karakert fölsorolnék, szóval itt abba is hagyom.

Eredeti megjelenés: 2018. április 27.
Magyar bemutató: 2018. április 26.










A következő cikk helyenként spoilereket tartalmazhat, ezeket feketével kihúzom, és a részlet kijelölésével olvasható el: mint pl. ez a rész.

Hát eljött ez a nap is. A Marvel Filmes Univerzum első 10 évének lezárása megkezdődött.
Én már A vasember első megtekintésekor rajongójává váltam a világnak (ez kb. a Vasember 2. premierjének idején volt), de igazán csak A galaxis őrzői bemutatásakor lendültem bele a mozis univerzumba. Az univerzum harmadik fázisának bejelentésekor így már én is tűkön ülve vártam az egészet lezáró két Bosszúállók-filmet, melyből az első, a Végtelen háború múlt héten mutatkozott be, én pedig a premier héten rögtön meg is tekintettem.

A történet szerint a lilára festett Homer Simpson, Kábel Thanos (Josh Brolin)  megunja az alárendeltjei sorozatos balfaszkodását, ezért inkább maga megy el összegyűjteni a hat Végtelen követ, amiket a Végtelen kesztyűbe zárva kiirthatja az univerzum felét egy csettintésre. A szélsőséges környezetvédő ellen felsorakozik a hősök apraja-nagyja (Kivéve Hangya. Meg Sólyomszem.), hogy nyakon csípjék a gonosztevőt mielőtt elérhetné célját.
"Kicsit" ráfüggtem a filmre.

A filmről kijőve megpróbáltam röviden és tömören, kulturált körülmények között összefoglalni az érzéseimet, de csak egy szót tudtam mondani: AZTAKURVA!
Amikor véget ért a film nem bírtam felállni a székemből, egyszerűen olyan lelki hatást ért el nálam a film, de egész nap is ezt éreztem magamban. Ilyen hatást nálam egyedül a Deadpool tudott elérni - csak az ugye örömmel töltött el -, és mindkét film után egy dologra gondoltam: ezt újra akarom nézni. A Deadpoolnál sajnos ez nem jött végül össze (leginkább azért, mert eredeti szinkronnal is meg akartam nézni, de azzal nem adták), most viszont igyekezni fogok valami jó dátumot találni neki.
A történet remekül működik, a hangulat nagyon áthatja. Vannak benne poénok, de egyiket sem éreztem erőltetettnek - mint pl. néha a Fekete Párducnál - és egyik sem veszi el a film komolyságát. Érződik, hogy az előző két Amerika Kapitány-filből nem csak a rendezőket, de az írókat is magukkal hozták.


Az akció... talán az egyik leglátványosabb amit valaha láttam. Ha nem néztem volna meg a Tron: Örökséget és a Doctor Strange-et akkor ki merném jelenteni, hogy a legjobb látványfilm díját ez a film viszi nálam. Vannak benne nagy akciók, és bár az előzetesek alapján sokan féltek, hogy Thanos nem fogja használni a köveket elég sokat használja azokat, ráadásul - ahogy a promóképen is látszott - még egy holddal is megajándékozza Starkékat. Van még egy összecsapás Hulk és Thanos között, ami kiemelkedően jóra sikeredett.

A zene... az első Bosszúállók és az első Amerika Kapitány-film után visszatért Alan Silvestri, aki hatalmas zenei dobásokat nem csinál, viszont elég szívszaggató melódiával lep meg minket. A korábban általa szerzett Bosszúállók-főtémát jól használja fel, zeneileg is jól illeszkedik a filmhez.

És akkor a szereplők, akikből rengeteg volt (több, mint 60), úgyhogy inkább csak összegzem valamennyire őket:
Ennyi karakternél persze lehetetlen mindenkit egyenrangú játékidővel és szereppel ellátni, a hősök közt is ketten voltak, akiknek fontos része volt az egészben. Az egyik Thor, aki nem adja fel a reményt és tovább küzd Thanos ellen, még a múltban ért sérelmei ellenére is - és végre kap egy új szemet és egy új fegyvert is. A másik Vízió, akinek fejében ott az Elme kő, ezért Thanos egyik célpontjává vált, ami miatt kérdéses életben maradása, ezt pedig jól hozták ki a Wandával való románcán át. Vannak további karakterek, akik előtérben vannak - mint Vasember és Doctor Strange, akik találkozása zseniális lett, akárcsak a Vasember-Űrlord és a Thor-Mordály jelenetek -, míg mások eléggé a háttérbe szorultak, többek közt Bucky, Sólyom, de nagyrészt még Amerika Kapitány is. Kiemelkedő karakter volt még Peter Dinklage az építő Eitri képében - így végre magasabb volt másoknál -, valamint végre valahára visszahozták a Vörös Koponyát is, akit már a The Walking Dead Aaron-ja,  Ross Marquand játszott - sajna egy rövid szerepe volt csak, de az eléggé fontos volt.

És akkor a gonoszok:
Thanos az egyik, ha nem A legzseniálisabb főgonosz, akit képregényfilmekben (meg úgy általában) valaha láttam. A maga módján segíteni akar, a motivációi teljesen érthetőek és tudja, hogy milyen áldozatokkal jár az, amit tesz. Én még életemben nem láttam olyat szuperhősfilmben, ahol a gonosz szomorú amiért meg kell ölnie az egyik pozitív karaktert, mert nem akarja ezt tenni - és olyan gonoszt is keveset láttam, aki olyat mond az egyik hősnek, hogy reméli a túlélők emlékezni fognak rá. Az MFU összes eddigi gonoszát lesöpörte nálam, még Lokit is - bár nálam ő amúgy sem volt előkelő helyen -, ezt a karaktert bátran nevezem a modern korosztály Darth Vaderének. Ráadásul az a merészség, hogy végül győzött... na azért csak gratulálni tudok.
A "gyermekeiből" kialakult Fekete Rend elfogadható volt, bár nekem kiemelkedő csak Áspis Száj (Ebony Maw) volt, poén volt figyelni ezt a hittérítő Tunyacsápot, amihez Seder Gábor magyar szinkronja rengeteget tett hozzá.

A stáblista utáni jelenetek:... illetve csak jelenet, mivel most csak egy jelenet volt, de az épp elég volt. Ezután a jelenet után kezdtem el várni igazán a Marvel Kapitány filmet, mert kíváncsi vagyok, hogy miért bízik benne annyira Fury, hogy ő le bírja győzni Thanos-t.

Összességében: ezt a filmet bárkinek ajánlom, akinek nincs tele a hócsukája a szuperhősfilmekkel. Jelenleg a 10. helyen áll az IMDb 250 legjobbra értékelt filmje közt, és szerintem jócskán megérdemli azt a helyezést. Már alig várom a 4. filmet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése